14 September 2011

[MJ12] : Pusat Jagaan Kanak-Kanak Yang Menyeramkan.

Selamat malam KC,

Nama saya Hidayah. Saya ingin menceritakan pengalaman misteri yang saya alami sewaktu di rumah lama saya di daerah Woodlands. Ketika itu saya berumur 14 tahun. Di bawah blok saya ada pusat jagaan kanak-kanak. Setiap hari Sabtu dan Ahad pusat jagaan itu tutup. Setiap pagi Ahad, saya akan ke kedai untuk membeli suratkhabar untuk bapa saya. Untuk menuju ke kedai, saya harus lalu depan pusat jagaan itu dan setiap kali saya lalu, saya suka melihat ke dalamnya. Saya tak tahu kenapa tapi macam seronok kalau melihat ke dalam pusat jagaan itu.

Pada satu hari, saya jenguk ke dalam pusat jagaan kanak-kanak itu, saya ternampak seorang budak sedang duduk menyangkung, rambutnya panjang. Ketika itu saya tidak terfikir pun tentang makhluk halus. Saya mula hairan dan sambung melihat, budak itu mula pusingkan kepalanya dan melihat saya dengan matanya yang sangat merah. Saya mula rasa takut dan terus lari ke kedai, ketika berjalan pulang dari kedai, saya cuba jenguk sekali lagi tetapi budak itu sudah tiada. Sampai sekarang saya hairan, kalau budak itu orang, macamana dia masuk ke dalam sedangkan pintu pusat jagaan itu dikunci dengan mangga. Kalau hantu, pagi-pagi mana ada hantu? Itu sajalah pengalaman misteri saya.

Terima kasih...

 VL : petikkan dari cerita mesteri Jam 12@blog resmi MJ12.

comments: 0