14 September 2011

[MJ12] : Diganggu Saka...

Saya Ammar, mahu berkongsi tentang kejadian misteri yang pernah saya alami lebih kurang bila umur saya dua belas tahun. Kejadian aneh ini berlaku apabila saya bermalam di rumah pakcik saya yang bernama Cik Mal. Dia tinggal di daerah Admiralty. Saya dimintanya untuk tidur di bilik yang bersebelahan dengan biliknya. Saya pun cakap,"Cik Mal, Mar pergi tidur dulu, esok jangan lupa tau, kejut Ammar nak solat Subuh." Dia pun menganggukkan kepalanya.

Jadi saya dan Cik Mal pergi masuk bilik masing-masing dan mula melelapkan mata. Selepas saya membaca doa tidur, saya pun tidur. Lebih kurang dua lebih pagi, saya dikejutkan dengan suara perempuan yang mengerikan seolah-olah meminta tolong. Saya pada mulanya tidak rasa takut malah, curiga dan mahu selidik di manakah datangnya suara itu. Saya keluar dari bilik tidur dan gosok-gosok mata saya sambil mencari dari arah mana datangnya suara itu. Kemudian, saya lihat di tingkap balkoni ada seorang makcik tua sedang meminta tolong.

"Bagi aku masuk Kamal... Bagi aku masuukk..." Saya terkejut. Saya terus lari masuk ke dalam bilik dan menutup seluruh badan saya dengan selimut. Dalam bilik pun ade tingkap, tapi nasib baik sudah dikunci. Dia menghempas tingkap bilik macam nak pecah. Saya membaca surah-surah yang saya tahu sehingga Subuh hari. Bila matahari sudah betul-betul di atas, saya menyoal pakcik saya tentang kejadian itu. Dia cakap itu saka yang hampir diturunkan kepadanya daripada pakciknya tetapi dengan pertolongan Ustaz, rumahnya dipagar...

VL : petikkan dari cerita mesteri jam 12@blog rasmi MJ12.

comments: 0