14 September 2011

[MJ12] : Batu Dapur Kubur Tercampak.

Assalamualaikum KC,

Cerita yang saya nak kongsi bersama adalah sangat pelik dan penuh dengan rasa misteri. Dua hari sebelum Hari Raya tahun ini, iaitu tanggal 28 haribulan Ogos 2011 sekitar pukul 4 petang, suami & bapa saya pergi menziarahi kubur sanak saudara di Pusara Abadi. Ketika di kubur arwah nenek suami saya, bapa saya membacakan Surah Yassin. Di sekeliling kawasan itu tiada pengunjung lain cuma mereka berdua bersama seorang penjaga kubur di situ.

Sedang bapa saya membacakan Yassin (dengan nada kuat), tiba2 ada bunyi kuat seperti ada benda tercampak. Selepas selesai membaca mereka pun pergi melihat di salah sebuah kubur berdekatan. Alangkah terperanjatnya apabila mereka melihat batu dapur (di bahagian nama) tercampak dari kubur itu. Yang peliknya ketika itu cuaca panas dan tak ada angin kencang. Penjaga di situ pun amat pelik kerana batu dapur di sekeliling kubur amat sukar pecah apalagi kalau tercampak kecuali kalau diperbuat dari kayu, itupun mungkin tak akan terjadi. Sampai sekarang menjadi tanda tanya apakah yang menyebabkan batu dapur itu boleh pecah dan tercampak.

Wassalam.

VL : petikkan dari cerita mesteri jam 12@blog rasmi MJ12.

comments: 0